Campagne Aardige Aarde
De campagne werd deze maand officieel gelanceerd door de voorzitter van het convenant, Gerard Schouw, samen met ondernemer Marlon Koene bij tuincentrum De Carlton in ’s-Gravenzande, dat een communicatiepakket heeft ontvangen.
9 mei 2025
Tuinbranche Nederland heeft de bewustwordingscampagne Aardige Aarde ontwikkeld. Als één van de 15 ondertekenaars van het convenant Milieu-impact potgrond en substraten heeft Tuinbranche Nederland een centrale rol in de communicatie naar consumenten. Met de campagne gaan zij in de winkel, via sociale media en een website Nederlandse tuin- en balkonbezitters informeren over verantwoorde keuzes.
De campagne werd deze maand officieel gelanceerd door de voorzitter van het convenant, Gerard Schouw, samen met ondernemer Marlon Koene bij tuincentrum De Carlton in ’s-Gravenzande, dat een communicatiepakket heeft ontvangen.
Ook RHP is één van de partijen binnen het convenant en richt zich, als kenniscentrum voor substraten, op onderzoek naar de kwaliteit van hernieuwbare grondstoffen, de borging van kwaliteit en (fytosanitaire) veiligheid, en het delen van kennis over grondstoffen en substraten met o.a. gecertificeerde producenten.